Η επί της υστερομινωικής λάρνακας της Αγίας Τριάδα Μεσσαράς Αρχιέρεια της Ρέας-Δήμητρας


Αφού εξηγήσαμε ποια είναι «η πότνια Θεά του Λαβυρίνθου» και είδαμε ότι είναι η Δήμητρα ως Λητώ, η Θεά που λατρεύεται στην Φαιστό, στο παλάτι του Ραδάμανθη (κριτή του Άδου) αλά και στην Αγία Τριάδα, θα αναφέρουμε τώρα ότι επί της Υστερομινωικής ΙΙΙΑ2 (1370 – 1320 π.Χ.) «λάρνακας της Αγίας Τριάδας Μεσσαράς Ηρακλείου»  αναπαρίσταται μια Αρχιέρεια της Ρέας ως Δήμητρας και Λητώς, η «ίδια» εμφανίζεται και στους στην Κνωσό τελούμενους «γάμους των Βασιλέων» – οι τελετές αναγεννήσεως της ουράνιας και υποσελήνιας περιοχής – όπως αυτοί αναπαρίσταντο επί τελεσματικών σφραγισμάτων και σφραγιδόλιθων καθώς και επί ιερατικών δαχτυλιδιών βασιλέων-ιερέων. Επίσης : σε σφράγισμα από τα Χανιά, σε ιερατικό δαχτυλίδι από το Καλαπόδι Φθιώτιδας, σε σφραγιδόλιθο από τα το Ιδαίον άντρον, σε σφράγισμα από τις Μυκήνες, σε σφράγισμα από τα Μάλια Χανίων και σε λάρνακα από την Τανάγρα Βοιωτίας.

Τα 2 πρώτα σφραγίσματα προέρχονται εκ της Αγίας Τριάδας και είναι καταχωρημένο στο Corpus of Minoan and Mycenaean Seals ως CMS II,6 010 και CMS II,6 009 αντίστοιχα.

Ιερατικό δαχτυλίδι από τάφο στα Ισόπατα της Κνωσού στο οποίο αναπαρίσταται ιέρεια σαν και της λάρνακας της Αγίας Τριάδας να παίρνει μέρος σε λατρεία-τελετή στην Κνωσό (η πρώτη εκ των 2 δεξιά) – είναι καταχωρημένο στο Corpus of Minoan and Mycenaean Seals ως CMS II,3 051.

Σφράγισμα από το Χανιά – είναι καταχωρημένο στο Corpus of Minoan and Mycenaean Seals ως CMS VS1A 179

Ιερατικό δαχτυλίδι από τo Καλαπόδι Φθιώτιδας (Άβαι – νεκρόπολη Κοκκάλια) – είναι καταχωρημένο στο Corpus of Minoan and Mycenaean Seals ως CMS VS3 068

Σφραγιδόλιθος από το Ιδαίον άντρο – είναι καταχωρημένος στο Corpus of Minoan and Mycenaean Seals ως CMS XI 272.

Σφράγισμα από τις Μυκήνες – είναι καταχωρημένο στο Corpus of Minoan and Mycenaean Seals ως CMS V 595.

Σφράγισμα από τα Μάλια – είναι καταχωρημένο στο Corpus of Minoan and Mycenaean Seals ως CMS VS1A 058.

Λάρνακα από την Τανάγρα Βοιωτίας (13 αι. π.Χ.).

Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως όχι μόνον η θρησκεία των Θεών κατά την Μινωική & Μυκηναϊκή εποχή (εκ μέρους των Ελλήνων και των Αιγυπτίων) είναι μια και η αυτή, αλλά και ότι υπάρχει απόλυτα συνέχιση του Ιερατείου ως δομή κατά την μετάβαση από την μια εποχή στην άλλη. Δηλαδή όχι μόνο υφίσταται ο γενεαλογικός δεσμός ανάμεσα στους λαούς της Μεσογείου (που περιγράφεται στα κείμενα Ελλήνων & Αιγυπτίων) αλλά δεν ισχύει επουδενί η άποψη της αρχαιολογίας ότι είναι άλλη η θρησκεία των Μινωιτών και άλλη των Μυκηναίων συγγενών τους και διαδόχων τους στην διακυβέρνηση του νησιού κατά της 2η π.Χ. χιλιετία.

Επίσης γίνεται εύκολα κατανοητό οτι η λατρεία της Δήμητρας ως Λητώς υπάρχει κατά κύριο λόγο στην Κνωσό, Φαιστό και Μάλια – εκεί που υπάρχουν τα παλάτια του Μίνωα, Ραδάμανθη & Σαρπηδόνα. Είναι δε απόλυτα λογικά επι της λάρνακας της Αγίας Τριάδας να εμφανίζονται και Αιγύπτιοι θρησκευτές. Στην Φαίστο άλλωστε είναι το παλάτι του Ραδάμανθη, κριτή του Άδου όσο αφορά τους εξ Ασίας ερχόμενους ανθρώπους.

2 comments on “Η επί της υστερομινωικής λάρνακας της Αγίας Τριάδα Μεσσαράς Αρχιέρεια της Ρέας-Δήμητρας

  1. […] Η επί της υστερομινωικής λάρνακας της Αγίας Τριάδα Μεσ… […]

    Μου αρέσει!

  2. […] Η επί της υστερομινωικής λάρνακας της Αγίας Τριάδα Μεσ… […]

    Μου αρέσει!

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.